Jak oczyścić głowę ze stresujących myśli?

Nie zawsze potrzebujesz planu. Czasami wystarczy odetchnąć, zaufać, odpuścić i zobaczyć, co się stanie.
~ Mandy Hale

Rozdzierający powietrze, świdrujący dźwięk alarmu – zrywasz się z łóżka na równe nogi. Jednocześnie parzysz kawę, myjesz zęby, sprawdzasz wiadomości, pomijasz śniadanie, odruchowo chwytasz klucze i telefon, wychodzisz trzaskając drzwiami. Cały dzień na pełnych obrotach, w pracy terminy, spotkania, trudne rozmowy z szefem i klientami, wieczorem zakupy, bo chyba kończy się herbata, co zrobić jutro na obiad? “Naleśniki były ostatnio, ugotuję rosół, będzie na 3 dni – nie wiem gdzie zaparkowałam samochód, ten korek ma już 6 kilometrów i na pewno nie zdążę na umówioną godzinę”, wpadasz do domu, jest już ciemno, opuchnięte stopy, podkrążone oczy, szybki prysznic, trzeba jeszcze położyć dzieci spać. Przykładasz głowę do poduszki, pogoń myśli nie daje odpocząć, w końcu zasypiasz. Rozdzierający powietrze, świdrujący dźwięk alarmu…

STOP. Nie da się całego życia spędzić w rozpędzonym kołowrotku. Nieustanny pośpiech generuje przewlekły stres, którego skutki zawsze są negatywne dla Twojego zdrowia – psychicznego i fizycznego.

Poczekaj. Zatrzymaj się na chwilę. Znajdziesz tu wskazówki, jak z pomocą Outdoor Spark uwolnić swoją głowę od natłoku stresujących myśli, odzyskać równowagę, spokój i harmonię.

1. Ustal priorytety

Większość ludzi ma podobną hierarchię: zdrowie, rodzina, pasja, praca. Zauważasz, że Twoja życiowa równowaga jest zachwiana? Praca pochłania 12 h Twojej doby, o zdrowie nie masz kiedy zadbać, z rodziną widujesz się w drzwiach, a na pasję, rozrywkę i więcej czasu z bliskimi masz czas dopiero w weekend? Ułóż proporcje na nowo. Weź dzień wolnego, zabierz ukochane osoby na długi spacer i pyszne jedzenie, umów się na zaległe badania kontrolne, myślenie o pracy zakończ wraz z wyjściem z firmy. Łatwo powiedzieć? Jeśli takie wyhamowanie myśli wydaje Ci się zbyt trudne, to przejdź do punktu 2…

2. Postaw na jakościowy odpoczynek – głębokie rozluźnienie ciała, głowy i zmysłów

Nie bez powodu ludzie od wieków poszukują technik relaksacyjnych, które pomogą skutecznie obniżyć poziom stresu, a dzięki temu zapanować nad swoimi myślami i przestać pogrążać się w smutkach, zmartwieniach i ciągłych nerwach. Skoro do tej pory nie udało Ci się znaleźć tej właściwej, to znaczy, że nie znasz jeszcze filozofii Outdoor Spark. Spróbuj zanurzyć się w zaprojektowanej do najgłębszego relaksu wannie zewnętrznej opalanej drewnem – w której jedyne co kontrolujesz to ogień. Wdychaj rozgrzane powietrze, daj się otulić przyjemnie gorącą wodą, która zmywa z Ciebie cały stres i poczuj jak to jest, kiedy
głowa staje się lekka, gdy uciążliwe myśli przestają się w niej ścigać i kotłować. Tylko Ty, natura, cisza i przeskakujące w piecu iskry palącego się drewna. To inny wymiar relaksu – i zasługujesz na to, by go doświadczyć.

3. Pielęgnuj relacje z bliskimi

Rozmowy z ludźmi, którym ufasz. Dzielenie się emocjami z bliskimi, którzy patrzą na świat podobnie i których wartości są zbliżone do Twoich. Osoby, z którymi łączą Cię więzy krwi. Przebywanie w gronie rodziny i przyjaciół to najwspanialszy sposób na odreagowanie stresu i ciężkiego dnia. Zaproś bliskich na wspólne ucztowanie, usiądźcie razem przy ognisku albo zorganizuj klimatyczną, wyciszającą kąpiel tylko we dwoje. Negatywne emocje ulotnią się, nim zajdzie słońce. Bądź bliżej z bliskimi, ze sobą, z naturą. Nie musisz czekać do piątku, do weekendu, do soboty. Dzięki Outdoor Spark każdy Twój wieczór może być magiczny i wyjątkowy.